REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO - reklamacje i zwroty
https://slowianka-nails.pl/

 

ROZDZIAŁ III – SPRZEDAŻ KONSUMENCKA, PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

 

Postanowienia zawarte w niniejszym rozdziale znajdują zastosowanie wyłącznie do umów zawieranych z Klientem będącym Konsumentem.

 

§8 Prawo odstąpienia od Umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa Właściciela Sklepu

1. Prawo odstąpienia od Umowy:

a) Konsument ma prawo odstąpić od niniejszej Umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny, a w przypadku umowy zawartej podczas nieumówionej wizyty w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu konsumenta albo wycieczki - w terminie 30 dni.

b) Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni, a w przypadku umowy zawartej podczas nieumówionej wizyty w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu konsumenta albo wycieczki - po upływie 30 dni, od dnia:

1) w przypadku umów o świadczenie usług lub umów, których przedmiotem jest dostarczanie wody, gazu lub energii elektrycznej, w przypadku gdy nie są one dostarczane w ograniczonej objętości lub w ustalonej ilości, dostarczanie energii cieplnej lub dostarczanie treści cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym – od dnia zawarcia Umowy,

2) w przypadku Umowy zobowiązującej do przeniesienia własności towaru (np. Umowy sprzedaży, Umowy dostawy lub Umowy o dzieło będące towarem) – od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie towaru,

3) w przypadku Umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu towarów, które dostarczane są osobno – od dnia w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej sztuki z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy,

4) w przypadku Umowy zobowiązującej do przeniesienia własności towaru dostarczanych partiami lub w częściach – w dniu, w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniej partii lub części lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie ostatniej partii lub części,

5) w przypadku umów o regularne dostarczanie towarów przez czas oznaczony – w dniu, w którym Konsument wszedł w posiadanie pierwszej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie pierwszej z rzeczy.

c) Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, Konsument musi poinformować Właściciela Sklepu o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (pismo wysłane pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną) na następujące dane kontaktowe: Slowianka sp. z o.o., ul. Józefa Marcika 4, 30-443 Kraków, email: reklamacje@slowianka-nails.pl;

d) Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od Umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Konsument może również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od Umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną na stronie internetowej Właściciela Sklepu (slowianka-nails.pl). Jeżeli Konsument skorzysta z tej możliwości, Właściciel Sklepu prześle Konsumentowi niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od Umowy na trwałym nośniku (pocztą elektroniczną);

e) Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego jemu prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.

 

2. Skutki odstąpienia od Umowy

a) W przypadku odstąpienia od niniejszej Umowy Właściciel Sklepu zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Właściciela Sklepu), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Właściciel Sklepu został poinformowani o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od Umowy. Zwrotu płatności dokonany zostanie przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba

że Konsument wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Właściciel Sklepu może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia nam dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

 

3. Jeżeli Konsument otrzymał towar w związku z Umową:

a) powinien on odesłać lub przekazać Właścicielowi Sklepu towar niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument poinformował Właściciela Sklepu o odstąpieniu od Umowy. Termin ten jest zachowany jeżeli Konsument odeśle towar przed upływem 14 dni;

b) Konsument zobowiązany jest ponieść bezpośrednie koszty zwrotu towaru;

c) Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru;

d) w przypadku umów o świadczenie usług, jeżeli Konsument żąda rozpoczęcia świadczenia usług przed upływem terminu odstąpienia od Umowy, Konsument zapłaci Właścicielowi Sklepu kwotę proporcjonalną do zakresu świadczeń spełnionych do chwili, w której Konsument poinformował Właściciela Sklepu o odstąpieniu od Umowy.

 

4. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:

a) o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Właściciela Sklepu utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;

b) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Właściciel Sklepu nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

c) w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

d) w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;

e) w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

f) w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;

g) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;

h) w której Konsument wyraźnie żądał, aby Właściciel Sklepu do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;

i) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

j) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

k) zawartej w drodze aukcji publicznej;

l) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;

m) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Właściciel Sklepu rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Właściciela Sklepu utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał Konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy na trwałym nośniku;

n) o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których Konsument wyraźnie zażądał od Właściciela Sklepu, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta.

 

§9 Odpowiedzialność Właściciela Sklepu za zgodność Towaru z Umową

 

1. Towar jest zgodny z Umową, jeżeli spełnia on przesłanki wskazane w art. 43b ustawy o prawach konsumenta, tzn.:

a) zgodny z Umową pozostaje jego opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w towarach z elementami cyfrowymi również kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność aktualizacji;

b) nadaje się do szczególnego celu Konsumenta, o którym poinformował on Właściciela Sklepu najpóźniej w chwili zawarcia Umowy oraz ten cel został zaakceptowany przez Właściciela Sklepu;

c) nadaje się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem przepisów prawa i dobrych praktyk;

d) występuje w takiej ilości i posiadać takie cechy, tym trwałość i bezpieczeństwo, jeśli zawiera elementy cyfrowe: kompatybilność, interoperacyjność, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i jakich Konsument może rozsądnie oczekiwać uwzględniając charakter towaru oraz publiczne zapewnienie Właściciela Sklepu, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, co do jego właściwości, złożone w reklamie lub etykiecie, chyba że:

1) przedsiębiorca nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie nie mógł o nim wiedzieć,

2) przed zawarciem Umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane w takiej samej lub porównywalnej formie, w jakiej zostało złożone,

3) publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta co do zawarcia Umowy,;

e) jest dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których Konsument może rozsądnie oczekiwać;

f) jest takiej samej jakości jak próbka lub wzór przedstawione Konsumentowi przed zawarciem Umowy oraz odpowiada opisowi uprzednio przedstawionej próbki lub wzoru;

2. Właściciel Sklepu ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez przedsiębiorcę jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z Umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z Umową.

3. Właściciel Sklepu nie może powołać się na upływ terminu wskazany powyżej jeżeli brak zgodności z Umową podstępnie zataił.

4. W odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi, Właściciel Sklepu ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z Umową miały być dostarczane. Czas ten nie może być krótszy niż dwa lata od chwili dostarczenia towaru z elementami cyfrowymi. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.

5. W wypadku wystąpienia niezgodności towaru z Umową, Konsumentowi przysługują uprawnienia wskazane w art. 43d i 43e ustawy o prawach konsumenta:

a) żądania naprawy lub wymiany Towaru:

1) Właściciel Sklepu może dokonać naprawy, kiedy Konsument żąda wymiany i odwrotnie, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową towaru w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów. Jeżeli naprawa lub wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów, Właściciel Sklepu może odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową

2) Właściciel Sklepu dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie, na swój koszt oraz w sposób najmniej uciążliwy dla Konsumenta,

3) Konsument udostępnia Właścicielowi Sklepu towar podlegający naprawie lub wymianie, który Właściciel Sklepu odbiera na swój koszt;

b) Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od Umowy, gdy:

1) Właściciel Sklepu odmówił doprowadzenia Towaru do stanu zgodności z Umową w sposób określony w lit. a,

2) Właściciel Sklepu nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową zgodnie z lit. a,

3) brak zgodności występuje nadal, mimo że Właściciel Sklepu próbował doprowadzić go do zgodności z Umową,

4) brak zgodności jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy bez uprzedniego korzystania ze środków wymienionych w lit. a,

5) z oświadczenia Właściciela Sklepu lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z Umową;

c) Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności towaru z Umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z Umową jest istotny;

d) Obniżona cena musi pozostawać w takiej samej proporcji do ceny z Umowy, w jakiej pozostaje wartość towaru niezgodnego z Umową do wartości towaru zgodnego.

e) Jeżeli brak zgodności dotyczy tylko niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy, Konsument może odstąpić od Umowy w odniesieniu do nich, jak również w

odniesieniu do innych towarów nabytych mocą tej samej Umowy, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać Towary zgodne z Umową;

f) W razie odstąpienia od Umowy konsument niezwłocznie zwraca towar Właścicielowi Sklepu na jego koszt. Właściciel Sklepu zwraca konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.

g) Zwrot ceny następuje takim samym sposobem, jakim Konsument dokonał jej zapłaty, chyba że wyraźnie zgodził się na inny sposób, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami;

6. Zgłoszenia reklamacyjne należy kierować w formie pisemnej na adres: ul. Józefa Marcika 4, 30-443 Kraków, poprzez email reklamacje@slowianka-nails.pl.

7. Właściciel Sklepu zobowiązany jest udzielić odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania. Nieudzielenie odpowiedzi we wskazanym terminie jest równoznaczne z uznaniem reklamacji.

8. Zgłoszenie reklamacji w trybie rękojmi nie wyłącza odpowiedzialności Właściciela Sklepu za brak zgodności towaru z Umową wynikającej z gwarancji i odwrotnie.

9. Właściciel Sklepu nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z Umową, w zakresie o którym mowa w ust. 1, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha towaru odbiega od wymogów wskazanych w ust. 1 i fakt ten wyraźnie oraz odrębnie zaakceptował.